Tuesday, February 24, 2009

PSM oh PSM kesayanganku..

Petang tadi kelas keusahawanan dibatalkan.. bila dapat tahu je takde kelas petang ni, terus terfikir nak gi lab. Di makmal nuklear tu la banyak masa dihabiskan semata2 nak siapkan PSM. Dengan gerak atur langkah kaki yang sedikit laju dan semangat yang berkobar2 untuk sambung projek yang agak lama tergendala, sesampainya di sana aku tanyakan pada En Saiful selaku pembantu makmal nuklear di situ. “Assalamualaikum En Saiful, tak de orang guna kan TLD Reader tu?”...

“Owh...mesin tu rosak la.. petang semalam lagi dah buat problem..”kata En Saiful.

Huhuhu..rasa nak nangis pun ada, nak jerit pun ada, berombak dada ni..takut tak siap..banyak lagi sampel yang blum calibrate..114 sampel tue.. sama banyaknya dengan jumlah surah dalam Al-Quran. Ada seorang lagi pekerja kat lab tu saje je nak kasi takutkan aku.. “Habislah awak punya PSM..Mesin dah rosak..” Ya Allah, Ya Rabbi, Ya Karim..aku tak nak drop PSM nie.. aku tak nak sampai PSM aku kena extend..

Akhirnya datang la seorang classmate aku kat makmal tu. Dia pun gunakan mesin yang sama sebabnya Projek dia dan Projek aku hampir sama. Cuma sampel bahan yang berbeza..Tapi dia punya sampel dah tinggal ckit je lagi nak calibrate.. kami pun sama2 pening kepala... ada lagi 2 orang kawan aku yang bakal menggunakan mesin yang sama untuk PSM diorang... kasihan mereka..tapi kasihan juga kat aku...

Last2 kami berdua dah sepakat nak mengadu kat “Papa” kitorang alias Penyelia PSM.. Then the only solution is... kena gi calibrate kat Ibnu Sina.. Kat sana ada mesin yang sama jugak tapi dengar khabo nye student Master je boleh guna.. Tapi tak kisah lah, kena usaha jugak..

“Dan sungguh, Kami benar-benar akan menguji kamu sehingga Kami mengetahui orang-orang yang benar-benar berjihad dan bersabar di antara kamu; dan akan Kami uji perihal kamu.” (47:31)

No comments:

Post a Comment